torsdag 2 maj 2013

Kvällstankar

Ligger i sängen och lyssnar på J som sover & katterna som hoppar omkring (eftersom jag inte sover gör inte dom det heller, mina små söta pojkar!!). Pratade med J innan vi skulle sova. Måste tala om vårt problem för hans mamma. Eller måste och måste, jag sa att jag vill att vi gör det. För jag orkar inga frågor om barn just nu. Min mamma vet om det och några tjejkompisar. Annars är det våran lilla hemlighet. Så nu är det dax att involvera svärmor i detta helvete, i våran eviga karusell som förhoppningsvis slutar med ett plus (eller två). Har alltid önskat mig tre barn, har fått för mig att tre barn är helt perfekt (skulle inte bli ledsen om vi bara får ett, men drömma får man ju göra).

Men tillbaka till svärmor. Eftersom Js kusin ska ha barn nu så är det nog bäst att vi talar om detta. Vill inte bryta ihop totalt. Känner mig redan krossad och förstörd. Så det skulle nog knäcka mig totalt om barnbarn kommer på frågan.

Som får mig in på ett litet sidospår.
-tycker ni det är okej att fråga när ett par har tänkt att skaffa barn (ev syskon till redan befintliga barn)?
Jag tycker det rent ut sagt är förjävligt att slänga ur sig en sådan fråga! För det första är det vi som bor ihop som ska ha barnet. För det andra så kanske paret är i denna situationen så dom inte kan få barn. För det tredje så har ingen med det att göra tills man själv går ut med hur läget ligger till (plus eller ej)!!

Detta va mina nattliga tankar, sov gott, dröm sött & vakna till en ny morgondag med nya äventyr.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar